موشن گرافیک

موشن گرافیک (به انگلیسی Motion Graphic ) همان دانش ترکیب حرکت و صوت در رسانه های امروزی است. این تکنیک معمولا برای معرفی و تبلیغ استفاده می شود. موشن گرافیک در واقع استفاده از المان های گرافیکی برای توضیح و تفسیر یک هدف خاص است.

البته باید توجه داشت که استفاده از گرافیک حرکتی در رسانه های ویدئویی به صورت سلیقه ای انجام می شود. یعنی می توان از موشن گرافیک برای ساخت 100 درصدی تیزر تبلیغاتی استفاده کرد و یا اینکه در تصاویر واقعی (real) برای توضیحات بیشتر از Motion Graphic استفاده نمود.

معمولا تبلیغات و ویدئوهای ساخته شده با موشن گرافیک دارای زمانی اندک بین 30 الی 90 ثانیه است.

نرم افزارهای مورد استفاده در موشن گرافیک

موشن گرافیک که در حال حاضر از پرطرفدارترین رشته های هنری در صنعت دیجیتال می باشد دانشی استاندارد است که به دربرگیرنده ی نرم افزارهای زیر برای کارکردن است:

  1. Adobe After Effects
  2. Adobe Premier
  3. Autodesk Combustion
  4. Autodesk Maya or 3DS Max
  5. Apple Motion 3
  6. Final Cut pro
  7. Avid Xpress

با این نرم افزارهای می توان شغل گرافیک متحرک یا همان Motion Graphic را ایجاد کرد. حال آنکه کدام نرم افزار برای کار کردن در صنعت هنر دیجیتال در زمینه Motion Graphic بهتر است، می تواند به ترتیب شماره گذاری بالا محبوبیت آنها را نیز پی برد.

چرا موشن گرافیک ؟

موشن گرافیک چیست

یک پوستر زیبا با گرافیکی مفهومی بهترین روش برای انتقال یک پیام به مخاطب است. حال فرض کنید این گرافیک مفهومی همراه با حرکت و صدا باشد.

به این ترتیب بهترین خروجی را برای جای دادن تبلیغ  در ذهن مخاطب ایجاد کرده ایم. این خروجی عالی به وسیله موشن گرافیک بدست می آید. در واقع هدف اصلی گرافیک متحرک نیز این است.

انواع موشن گرافیک و کاربرد آن

Motion Graphic را می‌توان به ۲ دسته کلی (Art) گرافیک و (Technique) موشن تقسیم کرد.

ساخت تیتراژ و عنوان هنری فیلم‌ها، طراحی و هویت سازی شبکه‌ها و اخبارهای تلویزیونی ساخت و طراحی سایت‌های تعاملی Interactive، طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی و ووله‌های تبلیغاتی، طراحی بیلبوردهای حرکتی، ساخت موشن‌های جشنواره‌ای و فستیوال مانند Mapping و انواع موشن اینفوگرافیک، از عناوین مهم و نمونه فعالیت‌هایی است که در این زمینۀ هنری می‌توان به آن پرداخت.

نوشته موشن گرافیک اولین بار در شایگان پدیدار شد.

نویسنده: atashalizadeh

یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار اینترنتی قرار گرفتن سایت شان در رتبه های برتر گوگل می باشد ، بنابراین ما به شما کمک خواهیم کرد به این مهم دست یابید ، لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا بتوانیم خدمات بهتری برای شما ارائه دهیم. ممنون میشیم اگر مطالب را به اشتراک بگذارید.

بیان دیدگاه